2a edición 2017-2018. Dynámic Máster Internacional en Educación Integral-Holística


 La Pedagogía del siglo XXI

 

Un Máster que favorece el proceso evolutivo del ser y apoya los objetivos del nuevo Informe sobre Educación de la Unesco 2015 – 2030.

 

Un OnLine que profundiza científicamente, promueve una nueva forma de crear conocimiento e impulsa el enlazarnos desde la vivencia y la creación en red, con Ana María González Garza, Sandra Aisenberg, Cristina Escrigas, Ignasi Salvatella y más colaboraciones.

 

Informació en 2 pagines flyer A5 4+4_DEFINITIU (1)_Página_1

.

Informació en 2 pagines flyer A5 4+4_DEFINITIU (1)_Página_2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Si decides apuntarte a esta edición transitaremos juntos por una nueva forma de habitárnos a nosotr@s mism@s y de habitar el mundo.»

 

 Estamos en contacto y más información en:  Instituto Abierto de Educación Holística Educació22.  www.educacio22.com

 

 

 

 

Curs d’Educacio Holística Breu. Lleida 2018-2019


És una visió integral, creadora, creativa, sistèmica i sostenible que promou activament el canvi començant per un mateix. Acompanya la saviesa instintiva i innata, així com el desenvolupament de la consciència des del diàleg del cor, promovent actituds com l’escolta activa, el silenci i la pausa.

2ª Edición Dynámic Máster Educación Holística 2017-2018


Dynámic Máster Internacional en Educación Integral-Holística

2a edición 2017-2018.

La Pedagogía del siglo XXI.

 Informació en 2 pagines flyer A5 4+4_DEFINITIU (1)_Página_1

Un Máster que favorece el proceso evolutivo del ser y apoya los objetivos del nuevo Informe sobre Educación de la Unesco 2015 – 2030.

 


Las matrículas realizadas antes del 31 de julio, tendrán plaza y grupo garantizado. 


Un OnLine que profundiza científicamente, promueve una nueva forma de crear conocimiento e impulsa el enlazarnos desde la vivencia y la creación en red, con Ana María González Garza, Sandra Aisenberg, Cristina Escrigas, Ignasi Salvatella y más colaboraciones.


 Si decides apuntarte a esta edición transitaremos juntos por una nueva forma de habitárnos a nosotr@s mism@s y de habitar el mundo.

 Informació en 2 pagines flyer A5 4+4_DEFINITIU (1)_Página_2

Eh! el cambio suma!!

Estamos en contacto y más información en:
Instituto Abierto de Educación Holística Educació22

Encuentro en Málaga. Educación Holística Carlos Espinosa.


Málaga, 28 de Octubre 2017

DE 10 A 19 H


170916_CARTEL_v5

 

UNA JORNADA PARA EL DIALOGO, LA VIVENCIA Y EL COMPARTIR

SOBRE  LA EDUCACIÓN HOLÍSTICA junto a Sergi Torres e Ignasi Salvatella 

   y Raquel Rubio, Luis Jesús sánchez Perez, Juan Leiva, Diego Tomé, Estrella Ferreruela, …..

No te pierdas el encuentro, ¡Te esperamos!

 

Inscripciones:  encuentro@holistica.es

Organiza: curso Holística  / Educació22

Dibuixar amb el cor i mandales. Eines de connexió per l’acompanyament emocional i la resolució de conflictes


Experimentarem eines de la intel·ligència del cor o emocional per poder-les aplicar a resoldre situacions, conflictes o acceptar emocions i ajudar als infants a identificar els que els hi està passant en el dia a dia i a nosaltres mateixos.

Dibuixar amb el cor i mandales. Eines de connexió per l’acompanyament

emocional i la resolució de conflictes.

Pintar_escolaestiu9L’expressió emocional dels infants a través del lliure llenguatge del dibuix i mandales és una ràpida connexió a sentir les sensacions i manifestar imatges internes creant un ambient íntim de comunicació a un mateix i l’adult que acompanya.

Experimentarem eines de la intel·ligència del cor o emocional per poder-les aplicar a resoldre situacions, conflictes o acceptar emocions i ajudar als infants a identificar els que els hi està passant en el dia a dia i a nosaltres mateixos.

Codi
REC0020624
Curs: 2015-2016

Amb:
Mercè Trepat. Mestre de Primaria. Ignasi Salvatella. Pedagog i Diplomat en Mestre d’EGB i Director d’activitats del Lleure

Objectius

  • Experimentar l’art com a connexió i expressió íntima de les emocions en l’entorn escolar més enfocat a expressar-se des de la paraula i dels primers impulsos.
  • Experimentar en un mateix el procés de dibuixar “les experiències” i portar-les al nivell conscient per acompanyar el reptes de creixement emocional a l’escola.
  • Facilitar la resolució de problemes i gestió de conflictes a l’aula i la tutoria.
  • Potenciar la autoestima i afavorir la relació interna dels alumnes i un mateix a partir d’una visió integral-holística de la persona.

Continguts:

1er. Mòdul:

  • Potencial del dibuix com expressió de sentiments: Una imatge val més que mil paraules.
  • Dibuixar amb el cor com eina espontània per reconèixer que està passant en la tasca d’aprenentatge i en les relacions amb el companys: infants i adults.
  • Els mandales com eines per augmentar les estratègies personals per a un ambient adient per l’aprenentatge i el creixement.
  • L’àrea curricular de l’expressió plàstica com a enfortiment de la autoestima per a un desenvolupament harmònic de l’Infant.
  • Experimentació pràctica i exercicis aplicables a l’escola

2n Mòdul

  • Eines de les arts plàstiques per la resolució de conflictes escolars i l’alliberament de situacions d’estrès en l’entorn escolar.
  • El valor del dibuix en la salut emocional, personal i del grup , per crear un ambient d’aprenentatge adient i/o restablir l’equilibri en situacions d’estrès.
  • La importància en la resolució de conflictes d’empatitzar amb la posició de l’altre: l’altre també com a mirall dels nostres actes.
  • La creació d’entorns relaxats a través de la tècnica de dibuixar amb el cor i dels mandales per facilitar les actituds que porten a la resolució positiva de conflictes.
  • Experimentació pràctica i exercicis aplicables a l’escola

3r Módul

  • L’acció de dibuixar com a eina pedagògica: organització de l’aprenentage, clarificació dels conceptes i potenciador de l’aprenentatge significatiu.
  • L’estructura mandàlica i la paleta de colors com a eina de comunicació:
  • El color transcendeix l’expressió oral i facilita una expressió personal.
  • Experimentació de les diferencies entre l’expressió de la paraula i el dibuix i explorar exercicis aplicables a l’escola.
  • Les imatges i els colors com llenguatge de connexió entre les sensacions del cos i la ment desenvolupant la creativitat i la imaginació per acompanyar el creixement de l’infant.
  • Experimentació de les implicacions en un mateix i l’aplicabilitat a l’aula i la tutoria.

4rt Mòdul

  • Identificació de diferents estats de centrament, calma i connexió amb un mateix a través de la utilització de mandales per facilitar l’autoconeixement.
  • Observació de les implicacions en un ambient d’aprenentatge i aplicació d’exercicis a l’aula.
  • Les aportacions de la neurociència proposen una visió integral centrada en l’alumne i el seu desenvolupament holístic amb l’integració de arts i ciència.

5è. Mòdul

  • L’acte de dibuixar ens connecta els dos hemisferis i ens ofereix noves perspectives en la mirada a les situacions emocionals i del procès d’aprenentatge.
  • La tècnica del dibuix des del cor i els mandales en el currículum de les àrees competencials.
  • Disseny d’activitats en entorns d’aprenentatge.

Dates, lloc i horari del curs.

  • Del 18 al 22 de juliol de 9,45h. a 13,45h.

Hores de durada.

20 hores

Lloc:

Casal d’entiats Mas Guinardó:

Persones destinatàries (amb indicació del nivell educatiu).

Professorat d’educació infantil i primària.

Nombre de places:
20 participants

Matrícula del curs: 70 €uros.

COM FER LA INSCRIPCIÓ:

Enviar email amb les següents dades i resguard d’ingrès

Nom i Cogmons
DNI
Data de naixement
Professió
Centre de treball o especificar situació
Telèfon de contacte
e-mail:

Fer l’ingrés a «La caixa» a nom de: Educació22-Món Solidari

ES95 2100 1022 1702 0016 2597
Possant el teu nom o número del curs que t’apuntes. i ens envies el comprovant a educacio22@gmail.com junt amb les dades incrispió anteriors.
El curs es realitzarà si es forma un grup de més de 9 persones. Només en cas d’anul.lació es retornan el diners íntegres.

2015 replantejar l’Educació Cap a un Mundial Comú?

Això vol dir anar més enllà de l’alfabetització i l’adquisició de competències aritmètiques bàsiques i centrar-se en els entorns d’aprenentatge i en nous enfocaments de l’aprenentatge que propiciïn una major justícia, l’equitat social i la solidaritat mundial.

L’educació ha de servir per aprendre a viure en un planeta sota pressió. Ha de consistir en l’adquisició de competències bàsiques en matèria de cultura, sobre la base del respecte i la mateixa dignitat, contribuint a forjar les dimensions socials, econòmiques i mediambientals del desenvolupament sostenible.

FONT: Informe UNESCO

El Mandala: un recurs didàctic per a el dia a dia a l’escola


PRESENTACIO GRATUITA per Ivette Carrión

dimarts 28 de juny de 19 a 21h

al Casal d’Entitats Mas Guinardó (veure adreça al final de la página ) 

A través del dibuix i del color descobrirem nous materials per a l’expressió plàstica i la comunicació de sentiments i emocions.

Aquest curs es realitza en castellà amb Ivette Carrión Torres, creadora de la Metodologia ASIRI i directora del Centre d’Investigació Asiri-Perú. www.metodoasiri.org i Graciela Diaz Blanco, mestra i pedagoga Sistèmica

Hores de durada. 15 hores

El Mandala: un recurs didàctic per a el dia a dia a l’escola
Experimentarem la utilitat dels mandales a l’escola com un instrument educatiu i de valor psicopedagògic.
Realitzarem activitats per a valorar la importància del mandala per potenciar l’atenció i concentració, la relaxació i el centrament, desenvolupar la creativitat i d’ integració dels dos hemisferis cerebrals.
A través del dibuix i del color descobrirem nous materials per a l’expressió plàstica i la comunicació de sentiments i emocions.

Amb:

Aquest curs es realitza en castellà amb Ivette Carrión Torres, creadora de la Metodologia ASIRI i directora del Centre d’Investigació Asiri-Perú. www.metodoasiri.org i Graciela Diaz Blanco, mestra i pedagoga Sistèmica

Codi:
REC0040624
Curs: 2015-2016

Objectius del curs.

  • Dissenyar i desenvolupar estratègies per a crear ambients escolars d’harmonia que possibilitin el centrament i la concentració.
  • Facilitar recursos per despertar els sentits i desenvolupar la creativitat dels nens i nenes.
  • Oferir eines pedagògiques que ajudin als alumnes a enfortir la seva autoestima.
  • Experimentar els mandales com a una eina efectiva per a l’expressió del món intern i la gestió de les emocions a l’aula.
  • Integrar el potencial dels mandales al currículum escolar.

Mòdul 1:

  • Concepte de mandala. Què és un mandala?
  • El cercle com a punt de trobada
  • Mandales en la naturalesa, en el cos humà, en l’univers
  • El mandala en les cultures ancestrals
  • Les aportacions de Carl Jung
  • Trobar el centre, viatge a l’interior
  • La tècnica clàssica del mandala. El mandala pas a pas.
  • Preparar l’ambient de l’aula. Els materials i formes que es poden utilitzar.
  • La gran roda creativa del mandala. Integrar els hemisferis cerebrals per l’aprenentatge.
  • Estimuladors o connectors per a crear mandales: la natura, la dansa, la meditació o silenci, la visualització creativa, la música, les textures, etc

Mòdul 2:

  • El disseny d’ una classe amb mandales des del sentir, fer i pensar
  • El mandala i les intel·ligències múltiples al currículum.
  • El mandala i la concentració.
  • La visualització creativa i meditació activa amb mandales, per al centrament dels alumnes
  • Les figures geomètriques, el color i les traces
  • L’estructura mandálica i la paleta de colors
  • Patrons de simbologia aplicats als mandales i mandales predissenyats.

Mòdul 3:

  • Creant mandales a la classe. El mandala i el seu centre
  • Els mandales i el currículum a les àrees competencials.
  • El mandala com a mitjà de expressió, comunicació, relaxació, etc.
    • Àmbits d’aplicació dels mandales a l’escola:
    • Cognoscitiu: fomentar la fluïdesa, flexibilitat i originalitat.
    • Afectiu i social: afavorir actituds creatives davant de diferents situacions.
    • Psicomotor: aportar eines per al desenvolupament de destreses.
    • Pedagògic: facilitar l’expressió creativa.

Dates, lloc i horari del curs.

Del 13 al 15 de juliol de 10 a 15 h.

Hores de durada.

15 hores

Lloc:

Casal d’entiats Mas Guinardó:

Persones destinatàries (amb indicació del nivell educatiu).

Professorat d’educació infantil i primària.

Nombre de places:
20 participants

Matrícula del curs: 120 €uros.

COM FER LA INSCRIPCIÓ:

Enviar email amb les següents dades i resguard d’ingrès

Nom i Cogmons
DNI
Data de naixement
Professió
Centre de treball o especificar situació
Telèfon de contacte
e-mail:

Fer l’ingrés a «La caixa» a nom de: Educació22-Món Solidari

ES95 2100 1022 1702 0016 2597
Possant el teu nom o número del curs que t’apuntes. i ens envies el comprovant a educacio22@gmail.com junt amb les dades incrispió anteriors.
El curs es realitzarà si es forma un grup de més de 9 persones. Només en cas d’anul.lació es retornan el diners íntegres.

CURS DE MATÍ – 3a SETMANA:

Awareness Though the Boy. Adonar-se de la Conciència a través del Cos. Dissenyat per l’àmbit escolar.


Un camí per millorar la concentració, la relaxació i l’autoconeixement dissenyat per l’àmbit escolar.

Les activitats són creatives i sovint divertides, fomenten l’atenció, la concentració, la relaxació i una sensació de benestar. Des de fa 22 any s’aplica a les escoles de la ciutat experimental d’Auroville (nascuda a l’ampara de la UNESCO com ciutat universal per l’entesa global i la unitat.

Del 4 al 7 i del 11 al 14 de juliol de 16h a 18,30h (de dilluns a dijous)

Hores de durada. 20 hores

Un camí per millorar la concentració, la relaxació i l’autoconeixement dissenyat per l’àmbit escolar.

Awareness through the Body o ATB és un programa exhaustiu d’exercicis dinàmics, que té com a finalitat expandir la consciència i facilitat la introspecció. Ofereix la possibilitat, tant a nens com a adults, d’adonar-se de les seves pròpies percepcions i habilitats per poder arribar a ser individus independents i conscients de si mateixos. Les activitats són creatives i sovint divertides, fomenten l’atenció, la concentració, la relaxació i una sensació de benestar. Des de fa 22 any s’aplica a les escoles de la ciutat experimental d’Auroville (nascuda a l’ampara de la UNESCO com ciutat universal per l’entesa global i la unitat humana)

Codi:
REC0050624 P
Curs:2015-2016

Amb:

Ignasi Salvatella. Pedagog i Diplomat en Mestre d’EGB. Mercè Trepat. Mestre de Primaria.

  • Ubicar el cos com a centre d’experiència i com manifestació dels nostres estats emocionals, mentals i físics.
  • Reconèixer les diferents emocions en un mateix i en els infants i com aquestes afecten el cos i a l’ambient a l’aula.
  • Incorporar estratègies per acollir, canalitzar i mobilitzar l’energia emocional pròpia i dels infants.
  • Fer ús conscient de l’atenció, la intenció i la intuïció.
  • Desenvolupar la pròpia sensibilitat, força i capacitat d’intervenció des de l’escolta a un mateix, a l’infant i a la situació.
  • Obrir-se a la possibilitat que tot allò que succeeix a l’aula pot esdevenir una oportunitat d’aprenentatge pels infants i pels mestres.

Dates, lloc i horari del curs.

Del 4 al 7 i del 11 al 14 de juliol de 16h a 18,30h (de dilluns a dijous)

Hores de durada.

20 hores

Lloc:

Casal d’entiats Mas Guinardó:

Persones destinatàries (amb indicació del nivell educatiu).

Professorat d’educació infantil i primària.

Nombre de places:
20 participants

Matrícula del curs: 70 €

COM FER LA INSCRIPCIÓ:

Enviar email amb les següents dades i resguard d’ingrès

Nom i Cogmons
DNI
Data de naixement
Professió
Centre de treball o especificar situació
Telèfon de contacte
e-mail:

Fer l’ingrés a «La caixa» a nom de: Educació22-Món Solidari

ES95 2100 1022 1702 0016 2597
Possant el teu nom o número del curs que t’apuntes. i ens envies el comprovant a educacio22@gmail.com junt amb les dades incrispió anteriors.
El curs es realitzarà si es forma un grup de més de 9 persones. Només en cas d’anul.lació es retornan el diners íntegres.

CURSOS DE MATÍ – 1a SETMANA:

    T.I.C, T.A.C, STAND BY: Aula de la pausa a l’escola, una mirada integral


    Viurem i experimentarem en nosaltres com pitjar el botó Stand_by i dissenyar espais i temps de distensió a l’escola en un món tecnològicament accelerat.

    Hores de durada. : 20 hores. Del 4 al 8 de juliol de 9,45h. a 13,45h.
    Durada. 20 hores

    T.I.C., T.A.C., STAND BY: Aula de la pausa a l’escola, una mirada integral.

    carrusel3

    Convertir la pausa i les actituds del silenci en eina pedagògica que ajudi ainfants i docents a créixer i transformar l’ambient i el clima escolar quan cal. La Pausa facilita l’harmonia en el procés d’aprenentatge al crear un espai relaxa`t que obre l’alumne a l’aprenentatge i al descobriment dels propis potencials. Viurem i experimentarem en nosaltres com pitjar el botó Stand_by i dissenyar espais i temps de distensió a l’escola en un món tecnològicament accelerat.

    Codi:
    REC0030624
    Curs: 2015 2016

    Amb:
    Ignasi Salvatella. Pedagog i Diplomat en Mestre d’EGB. Mercè Trepat. Mestre de Primaria.

    Objectius

    • Experimentar, valorar i integrar la pausa com a eina pedagògica en la vida dels docents i dels alumnes.
    • Dissenyar i desenvolupar estratègies pràctiques per a la meva aula i entorn educatiu que facilitin punts de parada i reflexió en un món tecnològicament accelerat.
    • Regenerar el nostre entusiasme i el dels alumnes per l’Educació, l’aprenentatge i la Vida des d’una mirada més interna, integral i holística.

    Continguts

    Mòdul 1:

    • Eines holístiques d’aplicació a la pràctica diària dels docents:
    • La pausa, clau de l’harmonia en qualsevol composició educativa: valors, continguts i activitats.
    • La mirada a l’alumne per ser vist i establir el vincle necessari per facilitar l’objectiu de l’aprenentatge i el seu creixement.
    • El cicle d’aprendre: Inici, desenvolupament i tancament, tres aspectes del disseny curricular.
    • UNESCO objectiu 2030: Una educació humanísta i holística (Foro Mundial de l’educació, Incheon 2015).

    Mòdul 2:

    • Vivenciar la pausa com eina creativa, de centrament i de reflexió a l’aula:
    • El botó Stand by en alumnes i docents.
    • Aturar-se per assentar el que portem entre mans.
    • Observar-nos per saber cap on anar.
    • Experimentació pràctica i exercicis aplicables a l’escola

    Mòdul 3

    • Importància i necessitat pedagògica de la pausa i el silenci:
    • L’actitud corporal i la posició en la relació docent-alumne, alumne-docent.
    • L’art d’estar present i atent. L’escolta en el procés d’aprenentage té dues direccions en cada acte pedagògic i de creixement.
    • El repòs , viure la revitalització de la pausa com una necessitat i no com un luxe.

    Mòdul 4:

    • Disseny de l’aula de la pausa virtual, actituds a promoure.
    • Experimentar en un mateix el temps de pausa corporal i mental
    • Triar estratègies vàlides per l’aula i la tutoria.

    Mòdul 5

    • Disseny de l’aula de la pausa física, un espai d’interiorització a l’escola.
    • Experimentar en un mateix estar en un espai físic amb pausa i els estats de calma que s’en deriven.
    • Valorar possibilitats de establir un espai físic com Aula de la Pausa al meu entorn educatiu.

    Dates, lloc i horari del curs.

    Del 4 al 8 de juliol de 9,45h. a 13,45h.

    Hores de durada.

    20 hores

    Lloc:

    Casal d’entiats Mas Guinardó:

    Persones destinatàries (amb indicació del nivell educatiu).

    Professorat d’educació infantil i primària.

    Nombre de places:
    20 participants

    Matrícula del curs: 70 €uros.

    COM FER LA INSCRIPCIÓ:

    Enviar email amb les següents dades i resguard d’ingrès

    Nom i Cogmons
    DNI
    Data de naixement
    Professió
    Centre de treball o especificar situació
    Telèfon de contacte
    e-mail:

    Fer l’ingrés a «La caixa» a nom de: Educació22-Món Solidari

    ES95 2100 1022 1702 0016 2597
    Possant el teu nom o número del curs que t’apuntes. i ens envies el comprovant a educacio22@gmail.com junt amb les dades incrispió anteriors.
    El curs es realitzarà si es forma un grup de més de 9 persones. Només en cas d’anul.lació es retornan el diners íntegres.