
- Este evento ha pasado.
Dibuixar amb el cor i mandales. Eines de connexió per l’acompanyament emocional i la resolució de conflictes
18 julio, 2016//9:45 am - 22 julio, 2016//1:45 pm
70€
Experimentarem eines de la intel·ligència del cor o emocional per poder-les aplicar a resoldre situacions, conflictes o acceptar emocions i ajudar als infants a identificar els que els hi està passant en el dia a dia i a nosaltres mateixos.
Dibuixar amb el cor i mandales. Eines de connexió per l’acompanyament
emocional i la resolució de conflictes.
L’expressió emocional dels infants a través del lliure llenguatge del dibuix i mandales és una ràpida connexió a sentir les sensacions i manifestar imatges internes creant un ambient íntim de comunicació a un mateix i l’adult que acompanya.
Experimentarem eines de la intel·ligència del cor o emocional per poder-les aplicar a resoldre situacions, conflictes o acceptar emocions i ajudar als infants a identificar els que els hi està passant en el dia a dia i a nosaltres mateixos.
Codi
REC0020624
Curs: 2015-2016
Amb:
Mercè Trepat. Mestre de Primaria. Ignasi Salvatella. Pedagog i Diplomat en Mestre d’EGB i Director d’activitats del Lleure
Objectius
- Experimentar l’art com a connexió i expressió íntima de les emocions en l’entorn escolar més enfocat a expressar-se des de la paraula i dels primers impulsos.
- Experimentar en un mateix el procés de dibuixar “les experiències” i portar-les al nivell conscient per acompanyar el reptes de creixement emocional a l’escola.
- Facilitar la resolució de problemes i gestió de conflictes a l’aula i la tutoria.
- Potenciar la autoestima i afavorir la relació interna dels alumnes i un mateix a partir d’una visió integral-holística de la persona.
Continguts:
1er. Mòdul:
- Potencial del dibuix com expressió de sentiments: Una imatge val més que mil paraules.
- Dibuixar amb el cor com eina espontània per reconèixer que està passant en la tasca d’aprenentatge i en les relacions amb el companys: infants i adults.
- Els mandales com eines per augmentar les estratègies personals per a un ambient adient per l’aprenentatge i el creixement.
- L’àrea curricular de l’expressió plàstica com a enfortiment de la autoestima per a un desenvolupament harmònic de l’Infant.
- Experimentació pràctica i exercicis aplicables a l’escola
2n Mòdul
- Eines de les arts plàstiques per la resolució de conflictes escolars i l’alliberament de situacions d’estrès en l’entorn escolar.
- El valor del dibuix en la salut emocional, personal i del grup , per crear un ambient d’aprenentatge adient i/o restablir l’equilibri en situacions d’estrès.
- La importància en la resolució de conflictes d’empatitzar amb la posició de l’altre: l’altre també com a mirall dels nostres actes.
- La creació d’entorns relaxats a través de la tècnica de dibuixar amb el cor i dels mandales per facilitar les actituds que porten a la resolució positiva de conflictes.
- Experimentació pràctica i exercicis aplicables a l’escola
3r Módul
- L’acció de dibuixar com a eina pedagògica: organització de l’aprenentage, clarificació dels conceptes i potenciador de l’aprenentatge significatiu.
- L’estructura mandàlica i la paleta de colors com a eina de comunicació:
- El color transcendeix l’expressió oral i facilita una expressió personal.
- Experimentació de les diferencies entre l’expressió de la paraula i el dibuix i explorar exercicis aplicables a l’escola.
- Les imatges i els colors com llenguatge de connexió entre les sensacions del cos i la ment desenvolupant la creativitat i la imaginació per acompanyar el creixement de l’infant.
- Experimentació de les implicacions en un mateix i l’aplicabilitat a l’aula i la tutoria.
4rt Mòdul
- Identificació de diferents estats de centrament, calma i connexió amb un mateix a través de la utilització de mandales per facilitar l’autoconeixement.
- Observació de les implicacions en un ambient d’aprenentatge i aplicació d’exercicis a l’aula.
- Les aportacions de la neurociència proposen una visió integral centrada en l’alumne i el seu desenvolupament holístic amb l’integració de arts i ciència.
5è. Mòdul
- L’acte de dibuixar ens connecta els dos hemisferis i ens ofereix noves perspectives en la mirada a les situacions emocionals i del procès d’aprenentatge.
- La tècnica del dibuix des del cor i els mandales en el currículum de les àrees competencials.
- Disseny d’activitats en entorns d’aprenentatge.
Dates, lloc i horari del curs.
-
Del 18 al 22 de juliol de 9,45h. a 13,45h.
Hores de durada.
20 hores
Lloc:
Persones destinatàries (amb indicació del nivell educatiu).
Professorat d’educació infantil i primària.
Nombre de places:
20 participants
Matrícula del curs: 70 €uros.
COM FER LA INSCRIPCIÓ:
Enviar email amb les següents dades i resguard d’ingrès
Nom i Cogmons
DNI
Data de naixement
Professió
Centre de treball o especificar situació
Telèfon de contacte
e-mail:
Fer l’ingrés a «La caixa» a nom de: Educació22-Món Solidari
ES95 2100 1022 1702 0016 2597
Possant el teu nom o número del curs que t’apuntes. i ens envies el comprovant a educacio22@gmail.com junt amb les dades incrispió anteriors.
El curs es realitzarà si es forma un grup de més de 9 persones. Només en cas d’anul.lació es retornan el diners íntegres.
Això vol dir anar més enllà de l’alfabetització i l’adquisició de competències aritmètiques bàsiques i centrar-se en els entorns d’aprenentatge i en nous enfocaments de l’aprenentatge que propiciïn una major justícia, l’equitat social i la solidaritat mundial.
L’educació ha de servir per aprendre a viure en un planeta sota pressió. Ha de consistir en l’adquisició de competències bàsiques en matèria de cultura, sobre la base del respecte i la mateixa dignitat, contribuint a forjar les dimensions socials, econòmiques i mediambientals del desenvolupament sostenible.
FONT: Informe UNESCO