Des de l’Institut d’Educació Holística – Educació22 organitzem a Lleida un curs de 6 sessions adreçat a educadors, professionals, mares, pares i a totes aquelles persones interessades en viure l’educació i la vida com el retrobament amb el nostre potencial intern i l’alegria d’aprendre com l’estat natural de l’Ésser
És una visió integral, creadora, creativa, sistèmica i sostenible que promou activament el canvi començant per un mateix. Acompanya la saviesa instintiva i innata, així com el desenvolupament de la consciència des del diàleg del cor, promovent actituds com l’escolta activa, el silenci i la pausa.
Cursos reconeguts amb 20h pel Departament d’Ensenyament la Generalitat de Catalunya

MOTIVACIÓ d’ Educació22: OBJECTIU 2015-2030 plantejat per l’UNESCO
Al febrer del 2015 la UNESCO presenta un nou INFORME MUNDIAL sobre Educació, revalidant l’informe Delors i el de Faure i reforçant el valor de la interdependència i la globalitat per construir un món millor per a tothom:
Replantejar l’Educació ¿cap un bé comú mundial?
Sabem que l’educació no pot resoldre per si sola tots els problemes del desenvolupament, però una visió humanista i holística de l’educació pot i ha de contribuir a aconseguir un nou model de desenvolupament.
En aquest model, el creixement econòmic ha d’estar regit pel respecte al medi ambient i la preocupació per la pau, la inclusió i la justícia social. Els principis ètics i morals d’una visió humanista del desenvolupament s’oposen a la violència, la intolerància, la discriminació i l’exclusió.
Pel que fa a l’educació i la instrucció, suposen deixar enrere l’utilitarisme i l’economicisme de curtes mires per integrar les dimensions múltiples de l’existència humana (visió integral-holística).
(Extracte de les pàg. 6 a 9, apartat Resum) FONT: Informe UNESCO, 2015 (traducció al català)
En blanc el text a continuació;
SESSIÓ INICIAL DE PRESENTACIÓ OBERTA A TOTHOM DISSABTE 20 OCTUBRE 2018 A LES 10:30h
+ 6 sessions de matí de dissabte
de novembre a abril 2018-19
En blanc el text abans;
OBJECTIUS
La Formació de l’Institut Obert d’Educació Holística ens ofereix aprofundir en les claus per rellegir i recrear l’educació avui, des d’una mirada oberta i transformadora i una perspectiva compromesa amb els valors emergents, que ens porten a l’evidència d’un canvi de paradigma. Un camí d’aprenentatge integral, sistèmic i sostenible per entendre en nosaltres mateixos les noves necessitats i el canvis sorprenents de les generacions d’avui i les noves formes d’actuar.
És un procés personal i grupal, un camp obert a la sorpresa de l’aprenentatge, que acompanya el “des-cobrir” les nostresintel·ligències múltiples i sobretot el desenvolupament de la nostra consciència, la nostra capacitat creativa innata i el respecte cap al nostre interior i a les respostes que aquest ens ofereix.
És una visió integral, creadora, creativa, sistèmica i sostenible que promou activament el canvi començant per un mateix. Acompanya la saviesa instintiva i innata, així com el desenvolupament de la consciècia des del diàleg del cor, promovent actituds com l’escolta activa, el silenci o la pausa.
Principis i colors que abordarem en el primer cercle de l’espiral 2016-17:
- Sóc la font dels meus propis descobriments
- Acompanyar processos: Educar des de la Vida
- Ecologia de l’educació: Moviment, cos i emoció
- Afinant la sensibilitat: la mirada i l’escolta
- Integrant-nos en els nous paradigmes.
Principis i colors que abordarem en el segon cercle 2017-18:
- Més enllà del dos hemisferis sóc la creació i el canvi
- Adonar-se de la Conciencia a través del Cos (Awareness)
- L’alegria d’aprendre: Ser i fer feliç des del que ja sóc
- Educar des de la presència: Diàleg del Cor
- Integrant i reconèixent la mestra que hi ha en mi.
Principis i colors que abordarem en el tercer cercle 2018-19:
- Aportacions de la visió integral-holística a l’educació. Quina educació volem?
- Explorant des del cos, el moviment, l’emoció i la consciencia
- Eines bio-intel.ligents. Pensar i crear en 3D. Més enllà dels hemisferis
- «Integrant les múltiples dimensions de la existència humana»(Informe UNESCO, 2015)
- Integrant i reconeixent el silenci i la pausa com a mestres. Afinant la sensibilidad
Facilitadors:
Ignasi Salvatella. Pedagog i Diplomat en Mestre d’EGB. Mercè Trepat. Mestre de Primaria.
Adreçat a:
Educadors, professionals, mares, pares i a totes aquelles persones interessades en viure l’educació i la vida com el retrobament amb el nostre potencial intern i l’alegria d’aprendre com l’estat natural de l’Ésser.
AGENDA Dates del curs. Mateix día per LLeida (matí) i Tremp (tarda)
0 | Oct | 20 |
1 | Nov | 10 |
2 | Des | 15 |
3 | Gen | 12 |
4 | Feb | 2 |
5 | Març | 2 |
6 | Abr | 6 |
LLEIDA. Horari: de 10:30h a 14h; Lloc: Escola Països Catalans. C/Corretgidor Escofet, 98, Lleida.
TREMP. Horari: de 16:30h a 20:00h. Lloc: Centre Cívic Tarraquet. C/Josep Rossell, 8-10, Tremp.
Hores de durada: 24 hores (20 hores homologades com a formació pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya)
MÉS INFORMACIÓ I INSCRIPCIÓ
Tf Lleida: Laia 609 59 13 61 – lleida@educacio22.cat.
T